هجدهم ذیالحجه سال دهم هجری، پیامبر دست علی را در غدیر خم به سوی آسمان بالا گرفت تا امت اسلام را با راهی همپیمان کند که مقصدش عدالت بود.
عدالتی که علی، آن را معیار حکومت میدانست. حسین، نیم قرن پس از آن روز در دهم محرم سال ۶۱ هجری در صحرای کربلا، در مقابل حاکمی ایستاد که فرسنگها از عدالت علی فاصله گرفته بود.
حکومتی که بر مدار کِظَّهِ ظالم و سَغَبِ مظلوم بنا شده بود. ستمگرانش شکم بارگی میکردند و فقیرانش، گرسنگی و محرومیت به دوش میکشیدند.
مگر نه اینکه علی در خطبه شقشقیه فرمود: "خداوند از عالمان و آگاهان پیمان گرفته است که بر پرخوری و شکمبارگی ستمگر و گرسنگی و محرومیت ستمدیده سکوت نکنند"
حسین، نه سودای حکومت داشت و نه تشنه قدرت بود. او به مصاف تیغ قدرت رفت تا فریاد عدالت باشد در برابر بیعدالتی و سخنی باشد در برابر سکوت. علی، عدالت را به امت نشان داد و حسین، برای زنده کردنش خون داد.
فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به همهی همکاران گرامی تسلیت عرض نموده و امیدواریم عزاداری های پرفضیلت شما ، مقبول درگاه الهی واقع شود .
روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه ┏━━━



━━━┓ t.me/kanunkermanshah تلگرام Kermanshahbar.comوبسایت kermanshahbar اینستاگرام @kermanshahbar روبیکا ┗━━━



━━━┛








